9 Aralık 2010 Perşembe

"68 kuşağı bu memleketin başına bela olmuştur"


Ankara Üniversitesi'nde öğrencileri protestosuyla karşılaşan AKP'li kuzu, dekanın toplantıyı bilerek iptal etmediğini savundu ve istifasını istedi. Kuzu, "68 kuşağı bu memleketin başına bela olmuştur" dedi.
Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'nde öğrencilerin protesto ettiği AKP'li Burhan Kuzu'nun öfkesi dinmiyor. Yaşananları NTV'ye anlatan Kuzu'nun açıklamalarından satır başları şöyle: "İstanbul'da olan olaylar basında çok abartılı verildi. O olayın üzerine bu gelince, biz bu olaylara rağmen karar verdik, gittik gibi oldu. Konu 35 gün önceydi, yeni değil. Bir kulüpten üç-dört öğrenci geldi. Öğrencilerden gelen talepleri reddetmem. Günü İstanbul olaylarının sonrasına denk geldi. Ateşe körükle gidelim gibi bir hava yok. Kimi yazarlar niye gitti diyor.
Batum'la yarım saat arayla konuşma yapılacak dendi. Ama öğrenciler bir gün önce bana geldiler. Haberler hoş değil, ne yapsak iptal mi etsek dediler. Ama bir şartla reddedebiliriz dedim. Batum derse ki, ben gelirim, ben de gelirim. Programın tamamı iptal edilirse gelmem dedim. Batum gelirim deyince, ben de gittim. Sayın Batum beklediğinin ötesinde bir tepkiyle karşılaştı.
Fakat umduğunu görememiş oldu. Yumurtalar da sepet içerisinde bize saklandı. Öğrenciler alkışladı ardından yumurta yağmuru başlattı. Bazıları 70-80 diyor, çift sarıları sayınca bu sayı artar. Konuşma imkanı olmayınca biz mecburen salondan çıkmak durumunda kaldık. Bunun sınırı sepetteki yumurta biter, bitti hocam dersin. Ama ben seni konuşturmam dersen... Seni konuşturmam diyen Hacettepe'den gelmiş.
"Senin fakülte yol geçen hanı"
Salondan çıktım, yan odaya geçtim. Dekanı bağladılar, odamdayım dedi. Peki dedim aşağıda kıyamet kopuyor, ne olacak? Siz yoksunuz dedim. Nasıl bir hava bu? Gelseniz sakinleşirler. Onun içinde çoğu öğrenci değil dedi. O zaman senin fakülte yol geçen hanı dedim. Bu idarecilik anlayışı yanlış, götüremezsin böyle. Ben gelince hiçbir öğretim üyesi yoktu. Sonuç olarak oradan ayrılmak durumunda kaldık. Bu yüzden rektör de dekan da istifa etsin dedim. Polise arama imkanı verilmiyor, özel güvenlik umrunda değil. Yumurta dışı ne var bildiğimiz yok. Dekanlık der ki, durum gergin bunu erteliyoruz. Bu kadar basit. İptal edilmemesi sanki bilerek gibi gözüküyor. Hem polise tedbir aldırılmıyor. Kafama naylon geçirecekmişim atın çocuklar. Ne güzel. Yumurta atanlara faşist diye bağırıyordu. Batum yumurtayı yiyen ben olsam insan olarak üzülürdüm diyor.
"68 kuşağı bu memleketin başına bela olmuştur"
İki saat önce 10-15 öğrenci geldi. Bununla ilgisi yok. Batum'a gittiler ama bana öyle bir talep yok. 10 sene aralıksız en çok sevilen hoca seçildim. Böyle bir toplantı yine Mülkiye'de olsa yine giderim, her zaman giderim. Bu öğrencilere destek verenler memlekete hayırlı bir şey yapmıyorlar. 68 kuşağı bu memleketin başına bela olmuştur. 5 bin gencimiz öldü. Benim yanımda ölen arkadaşımın cebinde 10 kuruş para çıktı. Bunlara hatırlatmak lazım. İki seçkin hoca gelmiş. Bunu dinleyin, siz fikrinizle çürütün. Yumurta atılır mı? Özgürlük sağlandı, oh ne güzel. Destekleyenler hükümet aleyhine bir şey çıkar mı diye bakıyor. O yıllardaki hedefin arkasında orduyu harekete geçirmek vardı. Bu çocukları öne sürerek niyet buysa yazık olur. Bunlara yazık ediyoruz. Ne oldu, asker kendi kabuğuna çekilince konuyu yargıya havale etti. Şimdi kaldı sokak hareketleri. Bunun arkasındakini biliyorum. Bu yolla hükümet düşmez. CHP güya sahip çıkmış oluyor.
"Dekan bilerek ertelemedi"
Başbakan'la görüştüm. Demin anlattığım bilgileri ona da verdim. Burada idarenin ciddi zaafı var dedim. Burada bilerek yapılan bir şeydir, ciddi ihmal vardır dedim. Kendisi de aynı kanaate vardı. İstifa çağrımı aynen devam ettiriyorum. Böyle idareciliği babam da yapar. Dekan bilerek başka bir tarihe ertelemiyor.
"Ergenekon'un, İşçi Partisi'nin Halkevlerinin payı var"
Bu hükümetle hesaplaşmayı meydanda yapın. Ergenekon sürecinin uzantısı var, İşçi Partisi gençlerinin payı var, Halkevlerinin payı var. Daha neler var? Bu oldukça az grubun organizesidir. Ahmet ordu burada, Hasan orda burada. Aynı adamlar. Otuz kişi mi üniversiteyi karıştıracak. Muhalefete söylüyorum öğrencileri tahrik etmeyin.
Yumurta bizim için beyin çalıştıran bir besindir. Bizim üniversite yıllarında iki yumurta duruyordu. Gece 12 filandı. Bir vatandaş geldi memleketten. "Onları kalk pişir, yiyelim, yatalım" dedi. "Sabah yiyeceğiz" dedim. "Sabaha bakarsın ölürüz" dedi. Yumurta kıymetli."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SESSİZ KALMA.