8 Ocak 2011 Cumartesi

Berhan Şimşek istifa etti

CHP İstanbul İl Başkanı Berhan Şimşek bugün istifa etti.

 Milletvekili adaylığı için görevinden istifa eden CHP İstanbul İl Başkanı Berhan Şimşek, ''Bu istifa, herhangi bir kırgınlığın, dargınlığın değil, CHP'nin, halkın iktidarına yolculuğunun İstanbul'daki adımı olacaktır'' dedi.
Şimşek, partisinin İstanbul İl Başkanlığında düzenlediği basın toplantısında, son günlerde ''il yönetimden bazı kişilerin istifa ettiği ve yönetimin düştüğü konusunda dedikoduların yayıldığını'' kaydetti.
Bu süreçte ''işinin iş üretmek dışında kuyu kazmak olanlar olduğunu'' ifade eden Şimşek, şöyle konuştu:
''Dün (İl düştü Berhan Şimşek şokta) dediler. İşte dün dedikleri arkadaşlarımızın hepsi burada oturuyor. Basın görevlisi olmak dedikodu yapmak değildir arkadaşlar. (İl düştü şokta), öyle bir şey yok. Ben arkadaşlarımla yan yana olmaktan her zaman onur duydum. Arkadaşlarımın birçoğu milletvekili adayı olmayı düşünüyor. Bazı arkadaşlarımız istifa etmedi, ilde kalmayı düşünüyor. Yeni bir yapılanma, yeni bir heyecan, yeni bir arkadaşımız gelecek. Biz de CHP içinde katkılarımızı sunmaya devam edeceğiz.''
İstifa etmeden önce herkesle görüştüğünü anlatan Şimşek, ''Bir gerçeği paylaşmakta fayda görüyorum. Genel Başkanımız Kemal Kılıçdaroğlu ile 3 gün üst üste konuştum ve benim kalmamı istedi. Son güne kadar bana 'Bunu düşünüyor musun?' diye sordu. Ancak ben milletvekili adayı olmayı düşünüyorum'' dedi.

Şimşek, il başkanlığı görevinden ayrıldığını, ancak CHP'nin emrinde olduğunu kaydederek, ''Bu istifa, herhangi bir kırgınlığın, dargınlığın değil, CHP'nin, halkın iktidarına yolculuğunun İstanbul'daki adımı olacaktır. Ben şimdiden hangi arkadaşımız görevlendirilecekse başarılar diliyorum'' diye konuştu.

"Biz bir aileyiz"
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, İstanbul İl Başkanı Berhan Şimşek'in, milletvekili adaylığı için görevinden istifa etmesi ile ilgili olarak, ''Bir aileyiz, beni aradı konuştuk. Basın toplantısı yapıp görevden ayrılacağını söyledi'' dedi.
Kılıçdaroğlu, Hatay'ın İskenderun ilçesindeki gezisi sırasında, gazetecilerin sorusu üzerine Berhan Şimşek'in İstanbul İl Başkanlığından istifasını değerlendirdi. Kılıçdaroğlu, ''Bir aileyiz, beni aradı, konuştuk. Basın toplantısı yapıp görevden ayrılacağını söyledi. Bende kendisine başarılar diledim. Yolumuza devam edeceğiz'' diye konuştu.
Bir gazetecinin ''Şimşek'in istifasını bekliyor muydunuz?'' sorusuna, ''Evet beklenen bir istifaydı'' diye yanıtlayan Kılıçdaroğlu, Şimşek'in yerine kimin getirileceği konusunu Pazartesi günü görüşeceklerini bildirdi.

İstifalar sürecek

Öte yandan CHP Merkez Yönetim Kurulu, (MYK) 3 Ocak'ta yaptığı toplantıda genel seçimlerde milletvekili adayı olacak il, ilçe ve belde başkanlarıyla yönetim kurulu üyelerinin 10 Ocak'a kadar istifa etmeleri için tavsiye kararı almıştı. Düzce, Kars ve Kastamonu il başkanları istifalarını ilk açıklayanlar olurken Pazartesi gününe kadar istifaların artması bekleniyor. İstifalarla boşalan il başkanlıklarına atamanın 10 Ocak Pazartesi günü toplanacak MYK'da yapılabileceği belirtiliyor.
MYK kararının ardından gözler İstanbul, Ankara ve İzmir İl Başkanlarına çevrilmişti. CHP İstanbul İl Başkanı Berhan Şimşek'in bugün düzenleyeceği basın toplantısında istifa ederek milletvekili adayı olacağını açıklaması bekleniyor.

Nalbantoğlu istifa edecek

CHP İzmir İl Başkanı Rıfat Nalbantoğlu'nun da milletvekili adayı olmak için görevinden istifa edeceği öğrenildi. CHP Ankara İl Başkanı Ali Yıldızlı ise istifa edip etmeyeceğinin sorulması üzerine 10 Ocak Pazartesi günü bir basın toplantısı düzenleyerek bu konudaki kararını açıklayacağını bildirdi. Yıldızlı'nın istifa etmeyip il başkanlığına devam edeceği ifade ediliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SESSİZ KALMA.