2 Ocak 2011 Pazar

Türban ilköğretimde serbest bırakıldı da haberimiz mi yok?


Habervaktim’de yer verilen bir haberde okula türbanlı gitmek isteyen ilköğretim öğrencisi kızın derslere alınmaması ve kütüphanede bekletilmesi “Anayasaya aykırı” olarak nitelendi. Haberde ilköğretime türbanla girmenin yasak olduğuna dair ise tek bir ibare bulunmuyor.
İLKHA tarafından yapılan ve habervaktim sitesinde yer verilen bir haberde İzmir Konak’ta ilköğretime türbanla gitmek isteyen öğrencinin derslere alınmaması ele alındı.
Derslere alınmayan, ancak yasalara aykırı olmasına rağmen ısrarla okula türbanlı gelen öğrencinin kütüphaneye alınmasını “tecrit” olarak niteleyen haberde bu uygulama “insan haklarına ve anayasaya aykırı” olarak değerlendirildi.

Konak’taki Yapıcıoğlu İlköğretim Okulu'nda okuyan 13 yaşındaki A.Ş., ısrarla okula türbanlı gitmesi sonucunda bir süre derslere alınmadı, ardından da başka okula nakil edildi. Kızın babası Hacı Şani, “Yaklaşık 30 gün boyunca kızımın bir kütüphane odasında bırakılması, okulun bütün tören ve etkinliklerinden tecrit edilmesi kızım yaşındaki birine böyle bir uygulamanın yapılması ciddi psikolojik zararlar vereceği malumdur. Ayrıca bu tutum anayasanın 42. maddesine aykırı bir durum teşkil ederek kızımın eğitim ve öğretim hakkından yoksun bırakılmasıdır. Aynı zamanda evrensel insan hakları beyannamesinin 26. Maddesine de aykırıdır” dedi.
Ancak babanın kızını niye ısrarla türbanla okula gönderdiği sorusunun yanıtı ve türbanla ilköğretime gitmenin yasalara aykırı olduğu bilgisine haberde yer verilmedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

SESSİZ KALMA.